Saturday, 13 August 2011

pabila kita telah berjumpa dgn seseorang..yg kita syg..jgnlah kita mencari yg lebih baik dari itu..kita patut hargai org yg berada di depan kita sebaik2 nya..jgn kita menoleh ke blakang lg kerana yg berlaku ttp dah berlaku..semoga yg berlalu tidak berulang lg..dan ingatlah,org yang paling kita syg,itulah yg paling cantik dan paling baik..wlpun nk iktkan byk lg yg cantik dan dan baik sprti yg kamu inginkan...last2 xdapat pape...;) ^_^

sebelum selepas.. ^_^

SEBELUM COUPLE :

Message ringkas al-kisah pasangan bercouple..

L: ye! abg dh lme tnggu saat nie!
P: abg nk tngglkn syg ke?
L: mestilah x? tolong jgn fkir mcm 2. xmngkin trjadi!!
P: abg cntakn sygkan?
L: ye,tiap hari.
P: abg prnh tipu syg x?
L: X! nape syg sllu tnye cm2?
P: abg akn selalu kluar dengan syg tk?
L: stiap kali ada pluang abg tk kan lepaskn.
P: abg akn pkul syg?
L: giler ke?abg bkn llaki cm2!
P: bleh ke syg prcyekn abg?
L: yaa!
P: syg!

SELEPAS COUPLE:
baca dari bawah hingga atas.

Friday, 12 August 2011

~ngee~ ^_^

di bazaar ramadan:
L: assalamualaikum..
P: waalaikumussalam :D
L: nak date boleh ?
P: APA????!!!!
...L: nak date boleh ?
P:
HEII!!!! kita ni tgh puasa kan !!! siapa awak ni?? bulan puasa ni
sepatutnya kita tambahkan amal ibadat... bukan nya ajak orang bukan2
untuk pergi dating!
L: tapi... saya...
P: apa TAPI TAPI ?!!! Insaflah.... haih... nama je Islam !!! tapi perangai !!!!
L: awak ni ... saya mintak date=kurma !!! bukannya date yang dating tu!!! haizz!!

Tuesday, 9 August 2011

hehe :)

Mata ku sering merasa cemburu dgn hati ku...kerana,kamu selalu berada di hati ku...namun jauh dari mata ku..

kita dikurniakan hati untuk dijaga bukan untuk disakiti.....kita memiliki rasa cinta, untuk merasakan bahagia bukan untuk terluka.....

Terkadang, perpisahan adalah hal yang sangat kuinginkan.
Seringkali, perpisahan adalah hal yang sangat kutakutkan.
Terkadang, aku bertanya, siapa yang sesungguhnya egois? Kau? Ataukah aku?
Seringkali, perpisahan adalah hal yang tidak bisa kita hindari.
Terkadang, perpisahan adalah hal yang sangat indah.
Seringkali perpisahan adalah hal yang menyakitkan

Hati itu sangat CANTIK, sangat BERHARGA dan sangat MURNI .. Ia perlu di jaga seperti sebutir mutiara yang BERNILAI.. sekiranya kita memegang hati seseorang itu, jagalah ia sebaiknya.. JANGAN pernah diguris, dihancuri, atau diabaikan.. kerna mutiara hati itu sukar untuk dimiliki dan jika ia hancur, maka akan mengalirlah air mata kita,, dan kita tak mungkin akan memilikinya SEMULA ......

Dari air kita belajar ketenangan.....
Dari batu kita belajar ketegaran.....
Dari tanah kita belajar kehidupan.....
Dari kupu-kupu kita belajar merubah diri.....
Dari padi kita belajar rendah hati.....
Dari TUHAN kita belajar tentang kasih yang sempurna......

haha.. ayat2 kat atas ni kinah amik daripada majalah,, novel,, mcm2 lgi lah yg kinah pernah bace... ^_^...~ ngee~